HINDU
SAKHUA A BEIDAWNG NEN KAN INKAWM
Eizawnna avanga Mizoram a an
pafa maia awm an ni a. 2016 kum laihawl velah khan a fapa kum 19 mi chu engmah
in hauhna leh lawmlohna a neih pawh hriat awm miah lovin an mahni chenna Inah a
lo inawkhlum ringawt mai a. Apa duty zo haw chuan hmuin a hrilh hai lutuk leh
tuar thiamlo lutuk chu hmuh hrehawm tak tur a ni. A tawrh kha anain a
hrilhhaithlak em a, ka hriatthiampui khawp mai.
Vawiin khan amah nen hian
kan inhmu a, inkawmna hun remchang pawh kan nei thei hlauh mai a. Kum 50 laia
upa a lo nih ve tawh avang leh Pension a hnaih ve tawh thu te kan sawi a. Kei
chuan Mizorama a awm chhungin Kristianah inpe ngei se ka duh thu te ka lo hrilh
ve bawk a, chuta min chhanna chuan min barakhaihin mi a dek zar mai.
“Khaw nge in Pathian chu? Ka
tan hian Pathian a awm lo, pathian kan tih thin hian engmah min pe lo”
tiin min chhang a. Chutah kei chuan Pathian chu a awm ngei a, amaherawhchu,
Kristian te Pathian chu mit in kan hmu thei lova, tawngtaiin kan be thin a ni
tih thu te ka hrilh bawk a. Ka thiam ang tawka kan sawi ve pawh chuan a ringlo
bur a ni tawp mai. Chutah heti hian min chhang leh a, “Kum 1996 atangin zing dar 4:30
ah leh tlai lamah kan pathian (Hindu pathian) hnenah ka la tawngtai ziah.
Mahse, engvangin nge ka fapa hi a in awhhlum si? Chuvangin, pathian hi a awm
lo. Kristian te Pathian, Hindu, Muslim pathian etc.. eng pathian mah hi a awm
ka ring tawh lo. Mandir-ah pawh ka fapa thih atangin tun thlengin ka la kal leh
lo hrim hrim, tihian eizawnna ka nei a ka tan a tawk” tiin. Ka thiam
ang ang chuan kan chhang ve zel tak na a, mahse, a beidawng ngawih ngawih a ni
ber mai. A tawp lamah phei chuan a insum zo lo chu a hnuk ulhin a mittui a tla
ta hial a.
A hrilhhai thlakin sawi tur
pawh avang duh hle mai, a rilru han hneh thei tura kawm thiam leh Isua hi atana
damna a ni tih thiam tak a, a hriatthiam theih tura han hrilh ka va chak em!
Amaherawhchu, kan inkawmna hmunin a zir loh avang leh ama nun pawh a beidawn em
avang chuan tun dinhmunah chuan a beiseiawmloh tih chiang takin a hriat a.
Keini ang thiam leh hriat nei tlem tan phei chuan a luhaithlak lehzual hle mai.
Pastor emaw Evangelist emaw,
nangmahni tawng duh thala thiam ka rawn hruai anga ka rawn lenpui ang aw, ka ti
ta ringawt mai a, chu pawh chu tul a tilo nasa, “Pastor, Evangelist, Pandit etc.
an inning vek, engmah awmzia a awm lo, eng pathian mah hi a awm lo” tih
chu min chhanna a la ni fan a. Amaherawhchu, hun remchangah ka la rawn lenpui
tho tho ang tiin ka nawr luih deuh fe hnuah chuan “ni e induh leh rawn leng rawh u”
tiin min chhang hram a.
Ka ngaihtuahna a thui hle
mai, hetiang khawpa nun beidawng, anmahni sakhua vawn lai ngei pawh ring zo
tawh lo khawpa rilru beidawng, ISUA la hre miah si lo kan ram (Mizoram) ah ngei
han hmuh chuan rilru ana in mi a khawih tak meuh meuh a ni. Kan vela ringlo tam
tak, hnathawka Mizorama rawn awm te hnenah hian ISUA chanchin hril hi kan
ngaihpawimawh lehzual ava duhawm em. Kan thenawm lawkah hian an boral mek a
sin!!..
A tlangkawmna atana ka sawi
duh chu, tuna a chanchin ka sawi ngei pawh hian ISUA ava mamawh em,, an tana
tawngtai bak han tih theih ka va han nei tlem em tih te ka ngaihtuah a. Hetiang
lama thiamna leh hriatna nei thui zawk te, keini aia an hnena rawngbawl dan
thiam zawk te khan han bengvar teh u. ‘Thir chu a lin laiin deng rawh’ tih ang
khan tun hi a lin that lai tak chu a nih hmel e.
No comments:
Post a Comment